Domov Zdravje Domača lekarna Bolezni Krčne žile

NatisniE-pošta
Krčne žile

Krčne žile

 

Krčne žileRazširjene, vijugaste vene, zlasti v nogah.

 

Simptomi

 

- Povečane, črevasto ali kačasto odebeljene plavkaste vene, ki se pod kožo močno odražajo

- krčnice se pojavijo na zadnji strani golen, možne pa so na notranji strani noge od gležnjev pa čisto do dimelj

- bolečine, zlasti med spanjem

 

Vzroki

 

Zastoj krvi zaradi poamnjkljive oskrbe venskega ostenja. Čezmerna teža, nosečnost, pa tudi delo, ki ga je treba opravljati pretežno stoje, pospešujejo nastanek krčnic.

 

Kako ravnamo?

 

Redne telesne vaje, sprehodi in izleti, plavanje in kolesarjenje pospešujejo pretok krvi po venah. Ogibajmo se dolgotrajnemu stanju, preveliko telesno težo je treba zmanjšati. S prehrano moramo okrepiti vensko ostenje, s tem preprečevati iztok sokrvice v sosednje tkivo (edeme, otekline) in izboljšati prekrvavitev. Ti ukrepi v medsebojnem delovanju preprečujejo tudi nastanek razširjenih majhnih podkožnih žilic.

 

Zdravljenje s sadjem in zelenjavo

 

- Medtem ko arterije podpira mišičje, so vene obdane pretežno le z veznim tkivom. To ostenje potrebuje nenehno oskrbovanje z nekaterimi hranilnimi snovmi, da bi lahko ostalo trdno, gosto in prožno. Pomemben je mikroelemnt cink (v vseh stročnicah, vseh vrstah zelja in ohrovta, v vseh gomoljnicah, v čebuli, krompirju, koruzi, živilih iz soje, špinači), vitamin C (v svežem kiselkastem sadju) in bioflavonid rutin (v ajdi).

- Čebula, česen, por, koprc in paprika pospešujejo prekrvavitev, poganjajo pretok krvi, ko ta na mestih, kjer so krčne žile, včasih zastaja.

 

Kneippovi polivi

 

Ali delate v gostinstvu? Ali pa pri delu v drugem poklicu veliko stojite in obremenjujete svoje noge. Imate pa na razpolago tudi prho za osebje. Tako lahko celo med delovnim časom naredite nekaj proti krčnicam, nekaj minut si je vendar mogoče odtrgati. Trikrat na dan si ohladite noge s hladnim curkom vode, ki se počasi premika. Pomembno pri tem je zaporedje: od zunanje strani stopala, navzgor do kolka, nato po notranji strani noge od dimelj do stopala, nato pri drugi nogi zopet začnete na zunanji strani stopala in nadaljujete po enakem zaporedju. Tako krepite ostenje ven, razen tega se pa osvežite.

 

Komentarji (0)
Samo registrirani uporabniki lahko komentirajo!

Za analizo in delovanje strani uporabljamo piškotke. Podrobne informacije

Sprejemam piškotke

legal